Ne znamo niti gubiti, niti pobjeđivati. Hrvatska javnost, dakako, ne (svi) natjecatelji. To smo više puta dokazali i u sportu, a dokazali smo i na Euroviziji. Od trenutka proglašenja pobjednika Eurovizije 2024. na društvenim mrežama ne prestaju pljuštati komentari tipa : „je… mu nebinarnu mater“, „pobijedio je freakshow u kokošjem odijelu“, „razbio je statuu jer mu ionako ne pripada“, „nebinarni, po… mi k…“ i ostale doskočice koje ili graniče s govorom mržnje ili su vrlo otvorena verbalna agresija na eurovizijskog pobjednika. Ako ništa drugo, barem to trebamo naučiti prevladati. Uz to, shvatiti da se bitke dobivaju promišljenom strategijom, a ne bacanjem blata na društvenim mrežama i u medijima.
Švicarska je bolje lobirala?
Da se razumijemo. Jasno je da je žiri iz cijele Europe igrao za tim Švicarska i da bi situacija na ljestvici bila puno drugačija da je Baby Lasagna dobio barem četiri dvanaestice… kao i da je Nizozemac ostao u finalu. Mnogi su se upitali što je bilo sa žirijem Slovenije, Ukrajine, Albanije i Italije. No, čini se da je švicarski tim bolje lobirao o važnosti podržavanja osjetljive teme o kojoj pjeva Nemo. Većina europskih zemalja složila se da je problematika nebinarnih osoba još nedovoljno ispričana, da javnost s njom nedovoljno suosjeća i da je vrijeme da se ta priča o razbijanju (binarnog) koda podrži. Je li to odrađeno na moralno ispravan način? Je li ova iako važna i osjetljiva tema, ipak samo skretanje pažnje s ratova? Je li u pitanju profit koji zemlja domaćin ima povodom organiziranja Eurosvizije i slijevanje turista iz cijelog svijeta? Ima li smisla 2024. govoriti o moralu i manipulaciji kad je dovoljno osvrnuti se oko sebe i shvatiti da nas okružuje kriminal, nasilje, ratovi, prevare i potkupljivost.
Švicarska je poslala kvalitetnu pjesmu, produkcijski razrađenu do najsitnijeg detalja, a izvođač je vokalno bio izvrstan pa s te strane zaista nema prostora za prigovor. Zaboravljamo i na odličnu Francusku i maestralnog Slimana koji je također briljantno odradio svoj zadatak. Pjesma s kojom se predstavio, sigurno će dugo trajati i upisati se u povijest kao jedna od najljepših francuskih balada. No, Baby Lasagna je definitivno pobjednik publike. Bez obzira koliko Nemo bio odličan, žiri je bio taj koji je preusmjerio svjetla reflektora s Baby Lasagne na njega i tu nema dileme. Hrvatski je izvođač dominirao u svim aspektima eurovizijske priče, u svim detaljima i parametrima koje je važno izdvojiti i zaslužio je euforiju koja se stvorila oko njega. Jednostavno se konektirao s publikom na svim nivoima, postao njezin apsolutni miljenik i to će biti odlična odskočna daska za njegovu karijeru, samo ako bude znao iskoristiti trenutak.
Svi aduti kojima je Baby Lasagna osvojio Europu
Rim Tim Tagi Dim je energična i ritmična pjesma koja je ostala u glavama i onih koji inače ne prate Euroviziju. Činilo se da ne postoji osoba koja ne zna barem mumlati melodiju i refren. Kada se Marko Purišić (aka Baby Lasagna) kao tornado zaletio na eurovizijsku pozornicu s hrvatskom zastavom, ovacije su probijale zvučni zid i svakome je izmamio osmijeh. Njegova slatkoća izbija iz ekrana. Pokazao je posvećenost, disciplinu i odgovornost jer je nastup s koreografijom i popratnim efektima s cijelim timom izveo točno kako su osmislili – odlučno, vedro, drsko i inspirativno. Ono što je još važno, poslao je poruku koja je razumljiva u cijelom svijetu i s kojom se mogu poistovijetiti na svim meridijanima. Pametan, iskren i zarazan tekst je osvojio Europu. Svatko od nas ili je bio u ulozi čovjeka o kojemu pjeva ili poznaje jednu ili više osoba s takvom sudbinom. Nadalje, simboliku i pjesničke slike, pretvorio je u izvrstan, efektan i profitabilan marketing. Majice s čipkanim mačkama prodavale su se i prodaju se kao lude.
O mačkama – Gertrudi i Stipi svi znaju, a osim na majicama, našle su se i u slikovnicama. Merch iz pjesme postao je hit i modni trend. Bakini tabletići izvlačili su se i u uredima, tvrtkama, u domovima, a mnogi su ih provozali i na automobilima. Ples sa zaraznim koracima preplavio je društvene mreže, a plesali su ih od vrtićke djece do američke veleposlanice u Hrvatskoj.
Lasagne su bile na popustu u gotovo svim trgovačkim lancima i u restoranima. Ljudi su slikali svoje ručkove i dijelili uz eurovizijski hashtag.
Čini se da je rezerva na „uglednoj“ Dori svima održala lekciju iz marketinga, PR-a i glazbenog stvaralaštva. Nije da nemamo talente nego imamo ozbiljno neupdatanu ekipu koja donosi odluke i koči blistavost hrvatske glazbe koja bi mogla biti jedan od vodećih izvoznih proizvoda. Baby Lasagna je preskočio prepreke i bez podrške velikih igrača pokazao kako se pobjeđuje. Njegova pobjeda i apsolutna dominacija na Euroviziji 2024. je neupitna. Preostaje da iskoristi trenutak i otisne se gdje mu je i mjesto – na svjetskoj pozornici. Publika je pokazala da prepoznaje njegovu energiju, talent i karizmu koju su zagrlili i uz promišljenost, rad i upornost, Baby Lasagna će produžiti i učvrstiti taj zagrljaj. Njegovo vrijeme tek dolazi.
FOTO: Instagram