Kada se ljubav prema dizajnu spoji s hrabrošću i poduzetničkim duhom, nastaje priča koja inspirira. Sabina Mejaški, osnivačica Libra Design Studija iz Karlovca, nije samo dizajnerica, ona je kreativna vizionarka i poduzetnica koja je svoj talent i strast pretočila u uspješan posao. Njezina profesionalna priča počinje u svijetu grafičkog i web dizajna, ali prava prekretnica dogodila se kada je odlučila napustiti sigurnost stalnog zaposlenja i krenuti u vlastiti poduzetnički pothvat.


Libra Design Studio nije samo poslovni projekt, to je ostvarenje njezinog sna o stvaranju autentičnih vizualnih priča koje odražavaju bit brendova. Uz puno rada, posvećenosti i hrabrosti, Sabina je stvorila studio koji danas uspješno posluje i pomaže brojnim klijentima da oblikuju svoj vizualni identitet.
U ovom intervjuu donosimo inspirativnu priču o počecima, izazovima i uspjesima Sabine Mejaški. Saznat ćemo što ju je potaknulo na poduzetništvo, kako pristupa brendiranju, koje su ključne vrijednosti njezinog rada te koji su joj planovi za budućnost.


Što Vas je inspiriralo da osnujete Libra Design Studio i kako je započeo Vaš poduzetnički put?
Inspiracija za Libra design studio proizašla je iz moje velike ljubavi prema dizajnu. Još kao djevojčica nisam dvojila o tome čime ću se baviti u životu. Nakon životne prekretnice, kada sam se nakon rastave našla s dvije djevojčice u podstanarskom stančiću i dala sam otkaz kao grafički i web dizajner u tiskari. Imala sam osjećaj da me čeka nešto veće, bolje, željela sam proširiti svoje vidike, imati više vremena za svoje djevojčice i birati projekte na kojima ću raditi. Već tada sam iza sebe imala dovoljno zadovoljnih klijenata i uspješnih projekata, kao i podršku šačice prijatelja da se odvažim na samostalan poduzetnički put.
Nije bilo lako, hrabrost, ludost, ne znam ni sama. Obrt sam otvorila putem mjera samozapošljavanja. Pronašla sam prostor i, uz pomoć potpora iz EU fondova, opremila ured. Malo po malo, obrt uspješno posluje već treću godinu.
Koje su glavne usluge koje nudite u svom studiju i kako pomažete klijentima u ostvarivanju njihovih vizija?
Ponuda je zaista široka, a baza mog rada obuhvaća grafički i web dizajn te stvaranje vizualnog identiteta (logotipa, posjetnica, oslikavanje vozila, izloga, tiska, vizualizacije pakiranja proizvoda itd.). Klijentima pružam usluge od samog starta poslovanja, uključujući osmišljavanje identiteta njihove tvrtke, pa sve do izrade web stranice. Volim reći da se u svaki projekt zaista uživim i da “sraste” sa mnom. Nastojim prenijeti sve njihove zamisli, ali i dodati osobni pečat. Zaista me veseli kada klijenti s osmijehom gledaju krajnji rezultat i kaže kako sam pogodila sve što su željeli.


Kako pristupate procesu brendiranja i koje elemente smatrate ključnima za stvaranje prepoznatljivog brenda?
Kao što sam već spomenula, osobni kontakt mi je izuzetno važan, iako živimo u digitalnom svijetu. Nastojim zaista saslušati klijenta, jer mi je mnogo lakše doći do kreativnog riješenja, kada vidim osobu, upoznam je i dobijem bolji uvid u njezinu priču. Puno slušam, malo pričam, bar se trudim. Često odlazim u njihove urede, proizvodne pogone ili na mjesta gdje stvaraju svoje proizvode. Volim isprobati njihove proizvode i zajedno s njima iskomunicirati sve ključne detalje.
Ne biste vjerovali koliko osobni detalji igraju važnu ulogu u stvaranju brenda. Autentičnost je ono što je ključno za isticanje iz mase, i upravo tome pridajem veliku pažnju u svom radu. Nastojim se uvijek držati tog principa kako bih klijentima pružila najbolje moguće rješenje.
Možete li podijeliti s nama neki projekt na koji ste posebno ponosni i objasniti zašto?
Ima zaista mnogo projekata na koje sam ponosna, od etiketa za gin, beauty salona, pa do logotipa za konjički klub, gljivara ili kuća za najam. Posebno me raduje što sam surađivala s malim poduzetnicima koji su s vremenom postali veliki, znajući da sam barem djelomično imala ulogu u njihovom uspjehu. Svaki projekt mi je na neki način prirastao srcu jer iza svakog stoji dublja priča od onoga što vidimo na plakatu ili ekranu.
Ako bih trebala izdvojiti jedan, to bi bila Belistria. Belistria je tvrtka koja se bavi luksuznim uslugama prijevoza i luksuznim doživljajima u Istri. Već godinama su moji klijenti, imaju ogromno povjerenje u moj rad i pravi su mi vjetar u leđa. Za njih sam odradila kompletan branding – od etiketa za bočice vode koje se nalaze u njihovim vozilima do kataloga luksuznih iskustava. Zajedno stvaramo prekrasne projekte i iznimno sam ponosna na našu suradnju.
Kako održavate korak s najnovijim trendovima u dizajnu i marketingu te kako ih implementirate u svoj rad?
Pratim pomno i nastojim se konstantno usavršavati i educirati. Sreća je što sam okružena ljudima sa sličnim interesima, od kojih istovremeno učim i razvijam svoje vještine. Nedavno sam završila edukaciju iz područja internet marketinga i brendiranja, što mi je dodatno proširilo vidike i omogućilo primjenu novih znanja u svakodnevnom radu.


Koji su najveći izazovi s kojima ste se suočili kao poduzetnica u kreativnoj industriji i kako ste ih prevladali?
Mislim da je u kreativnoj industriji i dalje prisutan problem što se dizajn doživljava kao nešto neopipljivo. Mnogi ljudi koji započinju svoj posao ne prepoznaju važnost kvalitetnog dizajna i često ga smatraju nepotrebnim troškom. Međutim, kasnije se vraćaju kad shvate koliku im je štetu u poslovanju napravio loš dizajn ili nekvalitetan branding, unatoč tome što imaju dobar proizvod ili uslugu. Tada često krećemo ispočetka, gradeći brend na način koji istinski odražava njihov potencijal. Svako
ulaganje u digitalni razvoj, strojeve, materijale i programe također iziskuje velike troškove.
Kako balansirate između kreativnosti i poslovne strane vođenja studija?
Nikad ne odrađujem administrativni dio isti dan kada radim na kreativnim projektima. Taj dio mi je općenito puno teži – papirologija i računice jednostavno nisu “moj teren”. Osjećam da mi to blokira kreativni dio, i zbilja ga ne volim, ali što se mora, mora se.
Koji su Vaši savjeti za mlade dizajnere koji žele pokrenuti vlastiti posao?
Izazovno je, kao i svaki posao, ali ključna je ljubav prema onome što radiš. Ako to zaista voliš, onda ne radiš, nego živiš dizajn. Sve oko tebe postaje inspiracija, nove ideje dolaze same od sebe, a prilike se otvaraju gotovo spontano. No, jednako je važno ostati svoj, autentičan i pribran kako bi se očuvala kvaliteta i originalnost u radu. Od velike je važnosti biti strpljivi i konstantno se educirati, širi krug ljudi i
biti prisutan.


Kako vidite budućnost dizajna i marketinga u Hrvatskoj i koje promjene očekujete u narednim godinama?
Digitalna budućnost već je odavno stigla, a ono što očekujem u nadolazećim godinama jest veće osvještavanje o važnosti kvalitetnog dizajna i ulaganja u razvoj marketinga. Umjetna inteligencija sigurno će igrati veliku ulogu u tim procesima, no vjerujem da nikada neće u potpunosti zamijeniti ljudski faktor. Upravo autentičnost, osobni pečat i emocionalna povezanost ono su što nas čini nezamjenjivima u kreativnom procesu.
Koji su Vaši planovi za razvoj Libra Design Studija u budućnosti i koje nove usluge ili projekte planirate ponuditi?
U budućnosti bih svakako voljela da Libra Design Studio nudi edukacije vezane za dizajn, web i marketing. Gledam to iz perspektive u kojoj sam bila kada sam otvarala studio – bilo bi mi puno lakše da je tada postojao netko tko bi me uputio, objasnio ključne stvari i podijelio sa mnom korisne informacije.
Trenutno radim na razvoju marketing meet-upova, konferencija i raznih okupljanja žena poduzetnica. Imam sjajan tim žena iz raznih branši, a sve se nekako nadopunjujemo i zajedno gradimo nešto vrijedno.
Moja želja za budućnost je izgraditi uspješnu karijeru u poslu koji volim, ostaviti iza sebe kvalitetne projekte i doprinijeti razvoju zajednice kroz kreativnost i edukaciju. I ono najvažnije – pokazati svojim djevojčicama da predanost radu i ljubav prema onome što radiš donose sreću i uspjeh. Želim im biti primjer da se trud, strast i upornost uvijek isplate te da mogu ostvariti sve što zamisle ako vjeruju u sebe i svoj put jer snovi se zaista ostvaruju.
FOTO: Privatna arhiva