Kako da doslovno resetirate svoj život tijekom jeseni

Sadržaj članka

Podijeli

Koliko god volimo toplinu, plaže i duge, lijene ljetne dane, ima nešto u šarmu jeseni što pobuđuje osjetila te potiče našu produktivnost i inspiraciju.

Bilo da je u pitanju hladnoća u zraku dok šetate upijajući jesensko sunce, šuškavo lišće, prvi osjećaj topline čupavih džempera ili onaj povratak u radne obveze, sve to donosi promjene koje možemo iskoristiti za osobni napredak. Svako izlaženje iz rutine, pomaže u realizaciji osobnih ciljeva. Počinju novi projekti i nova tržišna utakmica, stoga je jesen idealno vrijeme da unaprijedite sebe i ono što radite.

Tehnički nije nova godina, ali jesen je uvijek predstavljala novi početak. Od djetinjstva nam ona donosi očigledan novi početak; novog učitelja, drugačiju učionicu, novi školski pribor.

Za razliku od školskih dana u djetinjstvu, ovaj novi početak nije obilježen nekom orkestriranom promjenom okoline. No, na početku svake nove sezone, sada provodim kvartalno resetiranje. Ovaj postupak možete koristiti kad god želite stvoriti novi početak.

Nakon eksperimentiranja s raznim aktivnostima “resetiranja” tijekom godina, ovo je učinkovit sustav koji sam otkrila, a da stvarno funkcionira.

FOTO: Unsplash

Reset

Ako volite vođenje dnevnika, možete slobodno u njega upisati odgovore na pitanja. U suprotnom, slobodno možete koristiti bullet point. Znanost potvrđuje da pisanje rukom aktivira um na način na koji razmišljanje i tipkanje ne mogu.

Kada budete spremni, razmotrite sljedeće stavke:

Velike pobjede: Koje ste pobjede doživjeli u posljednjoj četvrtini godine? Gdje ste uspjeli? Koje ste ciljeve ostvarili? Zbog čega se osjećate dobro? Što ide kako treba?

Ovo je prilika da razmislite o tome što ide dobro. Važno je znati da za uspjeh najčešće smatramo jedino ispunjavanje velikog cilja, a zapravo bismo se trebali fokusirati i na manje “izvanredne” uspjehe. Na primjer, učenje kako postaviti zdrave granice ili dosljedno bavljenje novom svakodnevnom praksom također može promijeniti život i biti vrijedno pažnje. To su mali uspjesi koji nas na kraju dovode do velikog uspjeha.

Velike ili male, zabilježite sve značajne “pobjede” koje ste doživjeli.

FOTO: Unsplash

Ono što se izdvaja: Kad pogledate unatrag na posljednju četvrtinu godine, što je bilo najugodnije? Koji se dani, događaji ili pojave ističu kao posebni? Što ste istaknuli?

Prisjećanje na pozitivna iskustva može biti moćno samo po sebi. Zapravo, vjeruje se da prisjećanje na ugodne uspomene snižava razinu kortizola i povezano je s nižom razinom stresa.

No, osim vrlina i postignuća koja nam daju dobar osjećaj, prisjećanje na ono što nas izdvaja, može nam pomoći da saznamo više o sebi (što nam se sviđa, što ne sviđa itd.) i može nas voditi u planiranju nadolazećih mjeseci.

Što ne funkcionira? Gdje u vašem životu postoje borbe? Na dnevnoj ili tjednoj bazi, što uzrokuje opetovanu frustraciju? Razmotrite odnose, poslovni život, osobne ciljeve, produktivnost pa čak i društvene mreže. Koje je jedno područje u kojemu bi jednostavna promjena mogla promijeniti stvari i utjecati na vaše zadovoljstvo?

Nešto bi vam trebalo odmah pasti na pamet. Ali ako ne, obratite pozornost na svoje emocije i misli tijekom sljedećih nekoliko dana. Primijetite kada postanete uznemireni i obratite posebnu pozornost na stvari u koje morate uložiti poseban trud.

Gledajte oko sebe

Nakon što ste zaronili u prošlost, s obzirom na svoje pobjede, uspjehe i frustracije, vrijeme je da bacite pogled na prostor koji vas okružuje u sadašnjem trenutku.

Dio ovog resetiranja odnosi se na čišćenje vašeg fizičkog i digitalnog okruženja. Ako ste poput većine ljudi, vjerojatno imate mjesto u svom životu kojem bi dobro došlo malo osvježenja ili više pažnje. Je li vaša kuhinjska ladica za sitnice prepuna? Je li vašem automobilu potrebno pranje? Treba li vašem ormaru preslagivanje?

FOTO: Unsplash

Pogled unaprijed

Treći dio sezonskog resetiranja podrazumijeva pripremu za mjesece koji dolaze. Ovo je nekoliko aktivnosti koje su mi bile korisne kao inspiracija na početku nove sezone.

  1. Napravite kolaž koji sažima emocije koje želite osjetiti. Kolaž vas poziva da razmislite o tome kako se želite osjećati, što je, prema mom iskustvu, mnogo učinkovitije od konvencionalnog vision boardinga. Razmotrite fotografije, boje i simbole koji potiču tu emociju u vama. Pregledajte Unsplash, Pixabay ili Canva za inspiraciju.

Postavite kolaž na mjesto u koje često gledate ili pored kojeg često prolazite kako biste potakli dobar osjećaj. Osobno slažem fotografije koristeći Canvu, a zatim kolaž odredim kao pozadinu laptopa.

  1. Odaberite knjigu koja se odnosi na naviku koju želite izgraditi, cilj koji želite postići ili osjećaj koji želite iskusiti. Preporučujem da potražite knjige relevantne za bilo koju namjeru koju ste odabrali i odaberete onu koju ćete čitati tijekom sljedeće sezone.
  2. Konačno, izvadite svoj kalendar i zakažite zabavu. Vrlo je lako upasti u svakodnevne rutine, pogotovo dok se naši kalendari pune obaveznim radnim i društvenim događajima.

Ovo je vaša prilika da osigurate da sljedeća tri mjeseca ne ostanete bez vremena za ono u čemu zapravo uživate. Ovo je savršena prilika da se osvrnete na popis vaših dostignuća koje ste postigli i da zakažete više novih ciljeva u budućnosti. Kada razmatrate svoja prošla pozitivna iskustva, obratite pažnju na sve slične teme.

Prilikom provođenja “resetiranja”, može biti primamljivo pokušati se uhvatiti u koštac sa svime odjednom. No, uvijek je bolje suziti svoj fokus na 1-3 područja koji vam mnogo znače. Osobno sam se ove godine usredotočila na organiziranje ormara, pripremu zdravih obroka i usavršavanje u području digitalnog marketinga.

Bez obzira koje prostore odabrali, čišćenje vaših fizičkih i digitalnih prostora pomaže vam da iskoristite te vibre novog početka i uklanja nered koji vas ometa ili opterećuje.

Slični članci