Greta Gardner: Jedan dan u Ljubljani s najpoznatijom hrvatskom pin-up djevojkom

Sadržaj članka

Podijeli

Biti neovisan, svoj i drugačiji, oduvijek je odlika hrabrih ljudi. Onih koji ne mare za norme i žive život po svom, onako kako osjećaju da treba, a ne kako je rečeno. Zato mi je odavno zapela za oko Greta Gardner aka Ivana Zotel Benko, najpoznatija Hrvatska pin-up djevojka. Njen odvažan, drzak, ali nekako topao i simpatičan stav dao je naslutiti da se radi o jednoj uistinu zanimljivoj osobi koja se s lakoćom igra sa stereotipima, koja čvrsto stoji na nogama i osim dobrog ukusa, ima i široko znanje koje joj dodaje taj atraktivni začin – oštroumni chic kojim zrači. Nisam se prevarila. Provela sam s Gretom cijeli jedan dan u Ljubljani u kojoj sada živi, iako je rođena Čakovčanka. Dočekala me širokog osmijeha i s puno priča u kojima smo pretresle sve od povijesti do poslovnih planova, od hrane do uređenja stana. Uživale smo u japanskoj hrani, kavama, cvijeću na ljubljanskoj tržnici, kozmetici, antikvarijatima, knjigama i second-hand komadima odjeće.

Greta je potpuno očarala rockabilly publiku

Djevojka koja je potpuno očarala rockabilly publiku na najprestižnijim svjetskim natjecanjima ljepote, bila je finalistica najvećeg svjetskog festivala rockabilly i pin-up supkulture Viva Las Vegas, koju su fotografirali svjetski poznati fotografi poput Suzane Andrea, znane pod pseudonimom Vestige koja je fotografirala brojne svjetski poznate pin up modele kao što je Dita Von Teese, koja je surađivala s najuglednijim svjetskim modnim vintage brendovima, otkrila mi je kako izgleda njen dan i koliko je prekrasno ostati neposredan, otvoren i zaigran, bez obzira na uspjeh i priznanja. Najviše me raduje što Greta šalje poruku koja osnažuje, inspirira i dokazuje da je moguće sve što smo zamislili, samo ako to uistinu želimo, ukoliko prepoznamo u čemu smo stvarno dobri i predano radimo na postizanju cilja. Bez izlika i straha.

U nastavku sam izdvojila nekoliko pitanja i Gretinih odgovora koje vrijedi pročitati i podsjetiti se na ljepotu nepokolebljivosti jer to uvijek rezultira uspjehom.

Kako si se našla u pin-up svijetu? Je li to povezano s tvojom ljubavlju prema povijesti, budući da si upravo taj smjer studirala na hrvatskim studijima?

Pin-up i vintage stil sam zavoljela još kao klinka. Jednostavno me privlačila ta stilska estetika, a i baka i deda su mi bili krojači i dizajneri pa sam bila okružena “silent” generacijom, gledala filmove iz doba zlatnog Hollywooda. Jednostavno volim tu estetiku, makar moj stil je dosta eklektičan, posebno kako sam starija. Baza mi je 1940’s i 1950’s, ali volim i 60’s, artdeco, antiku, avangardu, fetiš, uniforme, 90’s femme fatale look, pa onda s druge strane barok i royal core, preppy stil…

Povijest je učiteljica života na svim frontama; pa tako i u ovom estetskom dijelu. Kratko sam čak i predavala povijest mode mladim stilistima. 

Volim povijest, ali trenutno nisam vezana za tu branšu i dosadno mi je ako moram biti ograničena. Možda jednog dana, tko zna. Učenje je konstantno pa možda isto iskoristim. 

“Mi milenijalci, stvarno smo rođeni u zanimljivoj eri”

Osim što njeguješ vintage stil, vrlo si dobro upućena u trendove, pogotovo u poslovnom smislu.

Pratim trendove u svim mogućim aspektima; modi, tehnici, marketingu, društvenim mrežama, čak i glazbi. Uvijek sam pratila trendove, ali nisam uvijek bila poklonik istih. Recimo u modi, nesto što super stoji na nekome drugome možda ne bi stajalo na meni. 

Glavna žena mode, Anna Wintour uvijek nosi iste naočale, iste sandale, iste čizme i frizuru. 

Kad me pitaju je li bih voljela biti rođena u nekom prošlom vremenu; ne bih, hvala! 

Mislim da smo mi milenijalci stvarno rođeni u zanimljivoj eri; digitalno smo sposobni, a opet s druge strane iskusili smo igranje skrivača u šumama, valjanje u blatu, snimali kazete, skrivali Nintendo ispod školskih klupa, jeli one (smrdljive J) sendviče s parizerom u busu do škole, bake su nas naučile kuhanju, šivanju, pekli smo kolače, hrabro funkcionirali bez mobitela…

“Za dobar marketing je najbitniji tajming”

Osjetili smo slobodu u svoj njezinoj čistoći i raskoši, a danas plovimo digitalnim vodama, a društvene mreže su nam zamijenile okupljanja pred školom i na trgovima. I stalno nailaze novi trendovi u tom novom, online svijetu. Digitalni marketing ima svakih nekoliko mjeseci nova pravila i alate, a ti se u tome sjajno snalaziš. Je li to formula za kvalitetu i konkurentnost? 

Za dobar marketing je najbitniji tajming, a onda sadržaj i sve ostalo. Od dobre konkurencije treba samo učiti. Nikada ne kopirati, samo se inspirirati. 

Spojiti strast, pronaći ono što najbolje odgovara tvom sentimentu i znati to predstaviti svijetu kao autentičan proizvod?

E upravo to. I biti iskren, prvo prema sebi a onda i drugima. Laž i fejk attitude je kao prodavanje duše vragu, instant će to pomoći, ali doći će i na naplatu. 

Rekla bih da je autentičnost drugo ime za tvoj stil. Kako i gdje pronalaziš odjeću i modne dodatke? 

Svugdje pomalo. U vintage i second hand dućanima, naručujem s neta, jako puno toga dobijem od repro i vintage brandova s kojima radim, kupujem u high street trgovinama poput Zare ili H&M. Uglavnom kombiniram. 

“Mir i sloboda danas spadaju pod luksuz”

Što je, osim tjelesnog izgleda, ključno za uspjeh u modelingu? 

Opet autentičnost, ljubav i volja. Dodala bih i disciplinu. Makar opet u nekom bazičnom konvencionalnom modelingu se nisam posebno probila i ne znam kako to danas uopće funkcionira…u svom sam fazonu i sama si radim networking. Mislim to se danas i promjenilo. Modeling koji je nekada bio alternativan, danas je mainstream. E da… i mora te pomalo boliti briga za padove i komentare. Sve je to igra života, ustaneš i ideš dalje. Ja sam po tom pitanju debelokožac. Dobro znam svoje mane i vrline. 

I taj stav snažne žene se upravo i vidi na tvojim fotografijama, u tvom stilu i načinu na koji nosiš modne komade. Ukoliko sve to uzmemo u obzir, koja je tvoja definicija uspjeha? Što te ispunjava?

Da imam mir, a mir ostvarujemo kroz rad na stvarima koje volimo, koje nas ispunjavaju, raduju nas, da se okružimo ljudima koji nam dižu vibraciju i ugodno nam je s njima, a one koji nas guše ili toksično djeluju, maknemo s radara bez da moramo bilo kako ovisiti o njima. Mir i sloboda danas čak spadaju pod luksuz i mogućnost da biram sve što trebam taj tren i s kim želim biti; čak i samoću koja je nužna za rad. Novac je super i uopće ne čini ljude lošima, to je samo alat za stvaranje i materijalizaciju. 

“Volja, ljubav i autentičnost”

Što je sve potrebno da u današnje vrijeme snažne konkurencije, digitalizacije i brzih promjena na tržištu, žena uspije u poslu i opstane kao poduzetnica? 

Volja, ljubav i autentičnost

Kako je tekao proces od ideje do realizacije tvog businessa kojim se sada baviš kao uspješna content kreatorica? Koji su ti najveći izazovi, a što te najviše veseli u tvom poduzetništvu? 

Mislim da se taj proces realizirao kroz faze i godine. Sve je počelo željom koja se pretvorila u ideju; na ideji je već trebalo raditi i prikupljati znanja da bih istu ostvarila, ali i bilo je potrebno otpustiti stare obrasce, poslove, čak i neke ljude koji su me kočili i blokirali da bi mi se otvorio put ka stvaranju. 

Krenulo mi je tek kad sam priznala sebi što zapravo zelim, tko sam i na koji se nacin zelim ostvariti kao model, influencer, digitalni kreator, fotograf, strucnjak za internet marketing i sve to nekako spojim u jedno. Kao da sam znala da ce to zanimanje postati stvarno dok jos nije ni postojalo. Treba pratiti intuiciju. 

Najvise me veseli samostalnost. Nisam neki igrač za velike timove, ali volim raditi s nekoliko ljudi s kojima sam na sličnoj valnoj dužini. Jako volim raditi i sama. Ne volim nervozu i smatram da se sve može napraviti u miru, samo se treba dobro organizirati. Ne volim raditi s ljudima koji se ne organiziraju. Treba znati biti kreativan, ali i organiziram. Izazovi su stalno prisutni, ali kroz njih učimo. 

Ne volim stres pa se uvek pripremim na moguće scenarije. 

Koji poslovni plan ili cilj bi voljela ostvariti, a do sada se u tome još nisi oprobala?

Voljela bih raditi i u nekoj većoj agenciji ili za neki brand; pošto mi sad dobro ide i samostalno super opcija bi mi bio part time posao. To bi bio izazov i novo zanimljivo iskustvo. Također bih voljela pokrenuti i vlastiti veći modni brand. To stalno odgađam, ali doći će sve na svoje u pravi čas. 

Tko ti je u karijeri bio najveća podrška i što je ono što ti pomogne da ustaneš kada je najteže i budeš još bolja i jača?

Baka, najbolja prijateljica i muž. U periodu kada sam počela sve to pokretati, cimerovala sam s prijateljicom koju znam još iz osnovne škole i započela vezu sa sadašnjim mužem. Često bismo puno pričali o idejama i eto na kraju smo mnoge i ostvarili. 

Koji te svakodnevni rituali usrećuju i inspiriraju?

Kava, vježbanje i konstantno “scoutanje” za nekim zanimljivom lokacijama, mjestima, kornerima…Za fotkanje naravno! 

Foto: Marko Turkalj, Dijana Ljubanović

Video: Marko Turkalj

Slični članci