Ana Fresl: Razgovor s branch managericom Gospodara svjetla o blještavom svijetu svjetlosnih efekata

Sadržaj članka

Podijeli

Možete li zamisliti zimu bez svjetlosnih instalacija, lampica i ukrasa?

S dolaskom kratkih zimskih dana kada ulice obavija hladan zrak, svjetlost je čarolija koja donosi osjećaj topline i neke preplavlujuće ljepote. Upravo tu, među svjetlosnim instalacijama koje nas oduševljavaju svake zime, nailazimo na zadivljujući rad Blachere Illuminationa – Gospodara svjetla, stručnjaka za blagdanski sjaj i dekoraciju prostora koji u ovo doba godine donose radost na trgove, ulice, restorane, trgovačke centre i malene cozy kutke do kojih dolazimo po komadić svjetlucave magije.

Predvodnica tog blještavog svijeta, Ana Fresl, branch managerica iz Blachere Illuminationa- Gospodara svjetla, nije samo žena koja upravlja poslovima svjetlosnih spektakala, već prava gospodarica svjetlosti koja u dekoracije unosi strast, energiju i duh zajedništva promišljajući o modernim rješenjima za wow efekt u svakom projektu koji vodi.

Ana je u poduzetništvu više od 20 godina i na svom poslovnom putu uspjela je ostvariti san svakog ljubitelja blagdana – Božić joj traje cijelu godinu. Iako je odrasla uz more, energiju pronalazi u dinamici svog tima, uživajući u svakom novom projektu, svakoj ideji koja će zasjati na ulicama i trgovima regije. Gospodari svjetla za nju nisu samo posao, oni su misija: unijeti toplinu, pozitivu i osjećaj povezanosti, kroz svaku lampicu i svjetlosnu instalaciju koju postave.

U razgovoru za La Vie, Ana nam otkriva što je sve potrebno za postizanje tog čarobnog blagdanskog ugođaja, što je inspirira da svakodnevno iznova gradi svjetlosnu čaroliju te kako je to voditi posao koji donosi toliko radosti i – svjetlosti.

Kako ste prepoznali rastuću potrebu za svjetlosnim dekoracijama na tržištu i koji su ključni faktori doprinijeli njihovoj popularizaciji?

Interes za stvaranjem jedinstvenog doživljaja u prostorima gdje se ljudi okupljaju pokazao se kao rastući trend. Vlasnici objekata, organizatori evenata te odgovorni u tijelima javne uprave prepoznali su priliku da se svjetlosnim ukrašavanjem istaknu, približe svojim posjetiteljima, odnosno građanima i na taj način postanu top destinacije/događaji. Svjetlosne dekoracije unose posebnu čaroliju i toplinu te se stvara određena prepoznatljivost koja dodatno jača imidž tvrtke, organizacije ili primjerice grada.

Bitan faktor koji je utjecao na sve segmente naših života i komunikacije pa tako i na popularizaciju svjetlosnih dekoracija, svakako su društvene mreže. Jako me raduje kada naiđem na fotografije sretnih i nasmijanih ljudi koji kao kulisu koriste naše dekoracije. Blagdansko vrijeme i samo veže lijepe osjećaje i toplinu, no kada vidite osmijehe koje izmami posao koji radite onda znate da ste na dobrom putu i da je sav trud s razlogom. Volimo reći da ne osvjetljavamo samo prostor, već i um i srca ljudi.

 Vaša tvrtka je poznata po kreiranju unikatnih božićnih dekoracija za Advente i festivale. Kako ste kroz godine uspjeli pozicionirati Gospodare Svjetla kao nezaobilaznog partnera za ovakve događaje?

Pristup koji njegujemo od naših početaka, a to je bilo davne 1999. godine, zadržali smo sve do danas. Uz profesionalan pristup volimo zadržati prijateljski odnos i omogućiti poslovnim partnerima da se u komunikaciji s nama uvijek dobro osjećaju. Jako nam je bitno da se posvetimo svakom klijentu prema njegovim potrebama i željama te da na kraju dana imaju puno povjerenje u naš tim. Svaki projekt započinjemo detaljnim razumijevanjem potreba i želja klijenata, predlažemo rješenja, kreativni koncept i simulacije, a onda slijedi onaj magičan dio, realizacija.  

Iza nas je veliki broj projekata, no svako novo ukrašavanje doživljavamo kao da je prvo i svaki put iznova prolazimo onaj osjećaj oduševljenja kada stignu prve fotografije s montaže. Mi smo vam tim profesionalaca koji se paljenju lampica vesele kao djeca poklonima na božićno jutro.

S obzirom na tehnološki napredak, koje su najnovije inovacije koje ste implementirali u svjetlosne instalacije i kako te tehnologije mijenjaju način na koji doživljavamo dekoracije na javnim prostorima?

Naša rasvjeta i dekoracije izrađene su od recikliranih materijala kojima smanjujemo zagađenje okoliša. Dio smo grupacije Blachere Illumination koja značajan dio svojih resursa ulaže u razvoj novih tehnologija. Zahvaljujući inovacijama Bioprint i Recyprint, rasvjeta i dekoracije se proizvode od recikliranih i bioloških materijala kojima se ograničavaju emisije stakleničkih plinova.

Bioprint metodom nastaju dekoracije od šećerne trske, dok se inovacijom Recyprint borimo protiv problema zagađenja plastikom jer recikliramo plastiku iz prehrambene industrije nakon čega iz nje nastaju predivne dekoracije. Prikupljene boce razvrstavamo po boji, drobimo ih u granule pogodne za daljnju obradu koje se zatim koriste u našim 3D printerima kako bi nastali ukrasi koji krase gradove, sajmove ili poslovne zgrade.

U podizanje svijesti o recikliranju uključili smo i naše simpatične spremnike za plastične boce u obliku životinja, kita, kornjače, ribe ili dabra. Njihovim korištenjem klijenti svoje posjetitelje potiču na recikliranje i na taj način postaju dio kružnog gospodarstva kojim štitimo prirodu.

Kako pristupate dizajnu za različita tržišta i kulture u Europi? Postoji li univerzalna estetika koja se svidi svima ili je važno prilagoditi dekoracije svakom tržištu posebno?

Dekoracije koje nudimo uključuju cjelogodišnju ponudu, od novogodišnjih dekoracija i onih za razne vjerske blagdane, do širokog spektra ljetnih i proljetnih dekoracija te raznih tematskih (sportska događanja, listopad mjesec borbe protiv raka dojke, Valentinovo, vjenčanja, ljetne manifestacije i dr.). Također nudimo mogućnost izrade personaliziranih dekoracija.

Kao dio grupacije prisutni smo na različitim tržištima i ponosni smo na ukrašavanje destinacija diljem svijeta, Pariz, New York, Toronto, Dubai, Shanghai te turističkih atrakcija poput Eiffelovog tornja i Trga svetog Marka u Veneciji.

Iznimno je bitno istražiti tržište, lokalne kulturne vrijednosti, tradiciju i postojeću estetiku. Na taj način klijentu želimo ponuditi proizvod koji se uklapa u lokalne običaje, prostorno uređenje, vrijednosti i stil, ali i ponuditi rješenja kojim će klijent oduševiti svoju publiku i izmamiti osmijehe. Također, bitno je pratiti trendove, ali u ovom području jedni smo od kreatora trendova.

 Vaš showroom i portfolio uključuju mnoge projekte u trgovačkim centrima, hotelima i gradovima. Kako izgradnja dugoročnih partnerstava s velikim klijentima pomaže u širenju vašeg brenda i poslovanja?

Naš brend postao je prepoznatljiv i sinonim je za kvalitetu, tradiciju i profesionalnu uslugu. Kontinuirano radimo na poboljšanju svojih usluga i pronalazimo načine kako naše klijente dodatno impresionirati i inspirirati.

Ulazak u Blachere Illumination grupaciju dodatno je ojačao kapacitete tvrtke, omogućivši daljnji rast i razvoj poslovanja stoga smo 2024. godine otvorili prestižno novo sjedište s impresivnom halom od 2300 četvornih metara. Nova lokacija u okolici Samobora omogućila nam je uređenje showrooma na koji smo posebno ponosni. Riječ je o jednom od najvećih i najljepših autorskih showroomova u regiji koji je za posjetitelje otvoren cijele godine. Novo sjedište, uključujući i showroom rezultat je rada cijelog tima, svakog zaposlenika, partnera i klijenta. Ono što nas svaki put razveseli reakcije su naših posjetitelja. Sam ulazak u zgradu budi posebne osjećaje, a dolazak u showroom priča je za sebe- bajkovita atmosfera našeg malog grada nikoga ne ostavi ravnodušnim.

Ono što pružamo našim klijentima i onima koji će to tek postati, je iskustvo, posvećenost i vrhunski proizvod. Izrada dekoracija i planiranje njihovog postavljanja naša je strast i to naši klijenti osjećaju i cijene.

 Koja je uloga marketinških kampanja u promociji vaših projekata, posebice u doba adventskih događanja? Kako postižete da svaka instalacija postane viralna i prepoznata na društvenim mrežama?

Naše dekoracije govore same za sebe i često su kulisa fotografija i videa koji postanu popraćeni na društvenim mrežama. U predstavljanju naših proizvoda jako nam je bitno prenijeti osjećaje koje svaka od dekoracija budi i putem komunikacijskih kanala prikazati njihove karakteristike.

Jedan primjer je i dekoracija, jedina u svijetu koju smo doveli u Hrvatsku. Riječ je o planeti Zemlji, spektakularnoj dekoraciji koja je veća od 9 metara, na kojoj se nalaze tisuće lampica. Njeno prvo paljenje nije prošlo nezamijećeno, i kod nas samih izazvala je osjećaj divljenja, a svatko tko je prošao pored nje zaustavio se kako bi je fotografirao ili snimio. Ponosni smo na svaku uspomenu koja je stvorena uz naše dekoracije.

Kao dio Blachere Illumination grupacije, s kakvim se izazovima suočavate na globalnom tržištu svjetlosnih dekoracija? Kako balansirate između konkurencije i inovacija?

Karakteristično uz našu industriju je primjerice energetska kriza s kojom smo se suočavali, a  s obzirom na ratna zbivanja, prirodne katastrofe i općenitu globalnu nesigurnost potencijalno se opet možemo suočiti. No kao i za sve, moramo biti spremni, a s obzirom na inovacije s kojima svakodnevno idemo naprijed, imamo spreman odgovor. Ovdje primjerice želim istaknuti opciju pametnog upravljanja Smart City kojim se nadzire paljenje i gašenje osvjetljenja prema željenom vremenu, ovisno o specifičnim situacijama te nadzire rad i potrošnja, a sve putem aplikacije na vašem mobitelu. Ovaj sustav omogućava pametno upravljanje energijom što je dio globalne ekološki osviještene urbane politike.   

Ovo je samo jedan primjer kako odgovaramo na izazove, a svakako ćemo nastaviti značajna sredstva ulagati u istraživanja i inovacije, a to je dodatan način kako se istaknuti od konkurencije, uz kvalitetu i kreativan dizajn.

Kako svjetlosne dekoracije mogu utjecati na brendiranje i prepoznatljivost destinacija? Koliko je važno dizajnirati instalacije koje pričaju priču i stvaraju emocionalnu vezu s publikom?

Svjetlosne dekoracije sve više privlače turiste i mogu transformirati javne prostore u atraktivne destinacije, što će postati važan aspekt razvoja gradova i turističkih odredišta. Mnogi gradovi već su prepoznali značaj dekorativnog uređenja, a vjerujemo da tu ima još prostora, uvođenje novih lokacija, ali i širenje na cijelu godinu.

Destinacije koje su uključile blagdansko i/ili sezonsko ukrašavanje istaknule su kako je ono imalo ključnu ulogu u jačanju identiteta destinacije i prepoznatljivosti. To dovodi do povećanje broja posjetitelja što dakako pridonosi i lokalnoj ekonomiji.

Ali na kraju dana, ono zašto radimo ovaj posao, je svaki osmijeh koji smo izmamili svojim dekoracijama, svaka uspomena koja je zabilježena uz naše dekoracije. Posjetitelji dolaze na destinacije družiti se sa svojim najmilijima, uživajući u blagdanskom razdoblju koje je posebno i najljepše doba godine, a kada svemu dodate i svjetlosne ukrase dobili ste lokacije  pune tople i inspirativne atmosfere koje izazivaju osjećaj zajedništva i ljubavi.

FOTO: Gospodari svjetla

AUTORICA TEKSTA

Slični članci