Serija Beef: Toliko dobra crna komedija da je ne biste trebali propustiti

Sadržaj članka

Podijeli

Amy je uspješna poslovna žena. Ima sve. Zgodnog, bogatog muža, prekrasnu kćer, dizajnerski uređenu kuću s bazenom i milijune na računu. Danny je siromašni mali poduzetnik pred bankrotom koji pokušava pronaći rješenje za bolji život svoje obitelji koja je morala odseliti u Koreju, brine o mlađem bratu i vječno je u polulegalnim poslovnim kombinacijama sa svojim rođakom. No, ljudi nisu samo plošne figure. Toliko je slojeva i maski, da i ovo dvoje fiktivnih likova, još jednom dokazuju kako je rijetko što/tko uistinu tako kako se čini. Svatko krije svoje tajne koje su prekrivene slojevima lažnih osmijeha i naučenih ponašanja.

Nakon što je ovo dvoje protagonista imalo „okršaj“ na parkingu i od tada jedno drugome pokušavaju zagorčati život, neprestano upadaju u sve veće probleme. Iako se ova dva svijeta nikada ne bi susrela, jedan nesporazum na parkingu, otvara neke zajedničke točke ljudi koji imaju mnogo više zajedničkoga nego što bi ikada mogli naslutiti. Ta sličnost pokazuje koliko su lažni stereotipi o ljudima na temelju njihovog socioekonomskog statusa ili društvenog položaja površni i često pogrešni.

I u tome je jedna surova, u isto vrijeme i tragična, ali i komična priča koja drži pažnju i prožima nas empatijom, ljutnjom, tjeskobom, razumijevanjem, sjetom, bijesom, ali i smijehom i olakšanjem.

Od svih komentara na seriju, jedan mi se posebno svidio i doslovno bih ga voljela i sama potpisati. “Ono što počinje kao manična osvetnička pustolovina oštro skreće u intenzivno, filozofsko i ponekad vijugavo istraživanje generacijske traume, iskustva azijskih imigranata i nedokučivog misterija našeg unutarnjeg jastva,” primijetila je Kristen Baldwin za Entertainment Weekly. Sjajno sročeno, zar ne?

Zašto i publika i kritika toliko hvale seriju Beef?

Serija Beef se dotiče mnogih zanimljivih i relevantnih tema za modernog čovjeka. Pametan humor, kritika društva i likovi snažnog karaktera prošetali su nas kroz filozofska pitanja, karijeru i (ne)uspjeh, psihološke probleme, suvremenu tehnologiju koja nam u trenu može poboljšati ili uništiti život.

Gledajući svih 10 epizoda, primijetit ćete kako likovi postavljaju niz filozofskih pitanja o prirodi čovjeka, života i smrti, moralnosti i društvenim vrijednostima. Uočit ćete što su sve neki likovi spremni napraviti kako bi ostvarili svoje ciljeve, bez obzira na posljedice. A važna problematika suočavanja s psihičkim problemima i poteškoćama u odnosima, slika je modernog načina života i svakodnevice modernog čovjeka bez obzira čime se bavi i o čemu sanja. Raščlanjujući probleme i izazove s kojima se pojedinci bore, nezaobilazno je bilo prikazati kako tehnologija može biti i dobra i loša za ljude, ovisno o načinu na koji je koriste i koliko je malo potrebno da se (loša) ideja uz pomoć suvremene tehnologije realizira i zauvijek vam promijeni život. Dok pratimo što to likovi rade i u kojem se smjeru kreće radnja, uočit ćemo čitavu lepezu društvenih nejednakosti, borbe za moć i utjecaj, prikazujući kako su neki likovi spremni iskoristiti svoju poziciju i moć kako bi manipulirali drugima.

Glumačka postava

Steven Yeun je Danny Cho

Ali Wong je Amy Lau

Joseph Lee je George Nakai

Young Mazino je Paul Cho

David Choe je Isaac Cho

Patti Yasutake je Fumi Nakai

Režiju potpisuje Lee Sung Jin.

Odnos protagonista koji se mrze – sve do posljednje epizode

Odnos između Amy i Dannyja je složen i realističan, a glumačka izvedba je izvrsna, što čini ovaj odnos jednom od ključnih karakteristika serije. Iako se čini da je njihov odnos konfrontacijski, oni nisu nužno protivnici jedno drugome. To se može protumačiti kao rivalstvo, a u nekim situacijama čak i kao međusobno podržavanje, iako na vrlo nekonvencionalan način. Amy i Danny se često sukobljavaju i pokušavaju zagorčati jedno drugome život, no ta dinamika je jedna od glavnih karakteristika serije koja joj daje ton i začin neke čudne slatko-kisele oporosti. Zanimljivo je da čak i kada se suprotstavljaju jedno drugome, postoji neka vrsta neizgovorene uzajamne privrženosti i poštovanja.

Ovakva dinamika u odnosu između Amy i Dannyja dodaje dubinu i složenost seriji, te daje gledateljima materijal za razmišljanje. U konačnici, iako su njih dvoje na različitim stranama, njihov odnos je ključni dio zapleta i pokazuje da su najčešće naši neprijatelji toliko slični nama da nas bolje razumiju i osjete od onih koji su naši najbliži i najdraži ljudi. Uzmimo u obzir tek dio priče, Amy se trudi održavati sliku savršenog života, unatoč tome što se osjeća prazno i neispunjeno. Danny, s druge strane, prikriva svoju nesigurnost i strahove, pretvarajući se da je samouvjeren i nepokolebljiv. Najzad, oboje se bore s osjećajem usamljenosti i nedostatkom autentičnih međuljudskih veza i priznaju da nikada ni sa kim nisu vodili tako dubok razgovor pun razmijevanja kao kada su bili primorani razgovarati jedno s drugim. Kod Amy se čini da ima puno prijatelja i poznanika, ali su oni uglavnom površni i nisu pravi prijatelji, dok Danny ima samo nekoliko bliskih prijatelja, ali često se boji otvoriti se pred njima. I na kraju, u posljednjoj epizodi kad u glas izgovaraju tekst o onome što ih muči i o čemu razmišljaju, dobijamo potvrdu o njihovoj kompatibilnosti.

U seriji je niz sjajnih glumaca, dobar scenarij i oštrouman humor koji drsko i bolno istinito otvara generacijske traume i gura nam ogledalo u ruke. S obzirom na veliki uspjeh koji je u tako kratkom vremenu ostvaren, na visoke ocjene na Rotten Tomatoesu, IMDB-u, Netflixu, raznim medijima i forumima, moglo bi se naslutiti da će ova serija (zasluženo) dobiti svoj nastavak. Od mene, ogromna preporuka. Pogledala sam je u dahu.

Kolokvijalno, “beef” (“govedina”) znači “svađa”. Ali ova serija pokazuje kako ljutnja za neke ljude također može biti meso, odnosno hrana. Ispunjava prazninu, održava, trenutno zadovoljava, bez obzira koliko može u isto vrijeme biti štetna.

FOTO: Screenshot

AUTORICA TEKSTA

Slični članci