Knjige koje morate pročitati – povećavaju produktivnost i mijenjaju pogled na svijet

Sadržaj članka

Podijeli

Činjenica je da ponekad svi izgubimo fokus, ne znamo odakle krenuti niti kako pristupi zadatku koji je pred nama. Pad produktivnosti je sasvim normalna pojava, ali kada se javi baš u trenucima kada su pred nama važni zadaci gdje jednostavno, moramo zablistati, tada je uistinu od pomoći posegnuti za trikovima koji će doskočiti izazovima s kojima se suočavamo. Oni se nalaze u knjigama koje morate pročitati ukoliko priželjkujete uspjeh i bolje rezultate na svim životnim poljima.

Knjige za rad na sebi pružaju korisne savjete i tehnike za organiziranje vremena i povećanje produktivnosti. Učenje tih vještina pomaže da se bolje organiziramo, radimo brže i efikasnije, a time i povećamo svoju učinkovitost.

Kada smo organizirani i produktivni, manje smo skloni stresu i osjećaju preopterećenosti. Učenje kako pravilno upravljati svojim vremenom i prioritetima može smanjiti stres i poboljšati kvalitetu života. Zato sam izdvojila pet knjiga koje pružaju alate i strategije za njihovo ostvarenje. Učenje kako učinkovitije raditi pomaže da budemo uspješniji u svom poslu ili karijeri, a time i postignemo svoje ciljeve brže i lakše.

Osim toga, čitanje knjiga o produktivnosti može pomoći da razvijemo vještine i kompetencije, što može pomoći u karijeri i u drugim aspektima života. Primjena novih tehnika i strategija pomaže da se razvijamo kao osoba i postanemo sve bolji u svom poslu.

Sve u svemu, čitanje knjiga o produktivnosti je sjajan način da poboljšamo svoj život i postanemo bolja i uspješnija osoba.

FOTO: Unsplash

“Getting Things Done”, David Allen

Ovdje ćete pronaći praktične savjete za organizaciju i upravljanje vašim zadacima i projektima. Getting Things Done je postala klasik u području produktivnosti i mnogi ljudi su ju koristili kao vodič za organizaciju svog osobnog i poslovnog života.

Knjiga se temelji na ideji da um može biti efikasniji ako ga oslobodimo od stalnih podsjetnika o zadacima i informacijama koje trebamo obraditi. Allen preporučuje da se svi zadaci, ideje, projekti i informacije zapisuju u jedno mjesto (tj. “sistem”) kako bi se mogli kasnije pregledati i obraditi u skladu sa svojim prioritetima.

Detaljno opisuje pet koraka procesa koji pomaže ljudima da organiziraju svoje zadatke i ostvare veću produktivnost:

Prikupiti (eng. Capture) – sve vaše ideje, zadaci, projekti i informacije staviti na papir, u digitalni oblik ili bilo koje drugo mjesto gdje se može lako pregledati i obraditi.

Obraditi (eng. Clarify) – procesuirati sve zapise u “sistemu” kako bi se utvrdilo koji su zadaci hitni, koji su važni i koji zahtijevaju više rada. Sve informacije se pregledaju i dodjeljuju se odgovarajućim kategorijama ili kontekstima.

Organizirati (eng. Organize) – organizirati sve zadatke prema kontekstima, kao što su lokacija, vrijeme ili alat koji je potreban za njihovo izvršenje.

Pregledati (eng. Review) – povremeno pregledati sve svoje zadatke i projekte kako biste bili sigurni da ste na dobrom putu da ih ostvarite.

Izvršiti (eng. Engage) – odvojiti vrijeme da izvršite sve vaše zadatke i projekte u skladu s vašim prioritetima.

FOTO: Unsplash

“The 7 Habits of Highly Effective People”, Stephen Covey

The 7 Habits of Highly Effective People postala je autoritet na području osobnog razvoja. Knjiga se temelji na ideji da postoji sedam navika koje uspješni ljudi prakticiraju, a koje mogu pomoći i drugima da postanu uspješni i ostvare svoje ciljeve.

Ovih sedam navika su:

Budite proaktivni (eng. Be Proactive) – preuzmite odgovornost za svoj život i svoje postupke, umjesto da dopustite da vas okolnosti kontroliraju.

Usmjerite se na ciljeve (eng. Begin with the End in Mind) – razvijte viziju svog života i stvorite planove kako biste postigli svoje ciljeve.

Postavljajte prioritete (eng. Put First Things First) – fokusirajte se na važne zadatke i obaveze i postavite ih na prvo mjesto.

Mislite na dobitak za obje strane (eng. Think Win-Win) – tražite načine kako bi svi sudionici u situaciji imali koristi i pokušajte stvoriti rješenja koja su dobra za sve.

Slušajte prvo, a zatim se izrazite (eng. Seek First to Understand, Then to be Understood) – slušajte pažljivo druge ljude i pokušajte ih razumjeti prije nego što izrazite svoje mišljenje.

Stvarajte sinergiju (eng. Synergize) – radite s drugima kako biste postigli zajednički cilj i stvorili veću vrijednost nego što bi se postiglo individualno.

Održavajte i poboljšavajte svoje samopouzdanje (eng. Sharpen the Saw) – brinite o svom fizičkom, emocionalnom i duhovnom zdravlju kako biste bili u stanju raditi na svojim ciljevima.

“Atomic Habits”, James Clear

Bavi se stvaranjem malih navika koje će vam pomoći da postignete velike ciljeve. Knjiga se temelji na ideji da se male promjene u ponašanju mogu akumulirati u velike promjene na duge staze.

Clear predstavlja koncept “atomskih navika”, što su male navike koje se mogu lako implementirati u svakodnevni život i postati temelj za izgradnju većih navika. Također, govori o konceptu “matrice” koja pomaže ljudima da identificiraju svoje trenutne navike i pronađu načine za stvaranje novih navika.

Jedna od ključnih poruka knjige je da se navike ne trebaju temeljiti na motivaciji, već na sustavima. Clear tvrdi da motivacija nije pouzdana jer dolazi i odlazi, dok su sustavi stabilni i trajni. On predlaže da se ljudi fokusiraju na stvaranje sustava koji će im pomoći da se redovito bave željenim aktivnostima, umjesto da se oslanjaju na svoju motivaciju.

U knjizi se također govori o četiri zakona atomskih navika:

Zakon jednostavnosti – navike moraju biti jednostavne i lako implementirane u svakodnevni život.

Zakon željenog ishoda – navike trebaju biti usmjerene prema željenom cilju.

Zakon trenutnog zadovoljstva – navike trebaju pružiti neko zadovoljstvo u trenutku kad se prakticiraju.

Zakon neodređenog identiteta – navike trebaju odražavati željenu identitetu.

Knjiga Atomic Habits je popularna zbog svoje praktične primjenjivosti i jednostavnosti za razumijevanje. Clear koristi brojne primjere i studije slučaja kako bi pomogao čitateljima da razumiju kako male promjene u navikama mogu imati veliki utjecaj na dugoročni uspjeh.

“Deep Work”, Cal Newport

Ovdje možete pronaći načine kako se fokusirati na intenzivan rad bez ometanja, što može pomoći u povećanju produktivnosti i kreativnosti. Newport tvrdi da je sposobnost obavljanja “dubokog rada” ključna za postizanje visoke produktivnosti i uspjeha u svim područjima života, uključujući posao, akademsku karijeru i kreativni rad. On definira duboki rad kao napor usmjeren na izazovne probleme koji zahtijevaju kreativno razmišljanje i koncentraciju, a koji se obično odvija bez ometanja i prekida.

U knjizi Newport predlaže niz pravila i strategija za razvijanje navike dubokog rada, uključujući:

Stvaranje vremenskih blokova – Newport predlaže da se vrijeme podijeli u vremenske blokove, tijekom kojih se obavlja samo jedan zadatak. Ovo omogućava fokusiranje na jednu aktivnost i izbjegavanje distrakcija.

Eliminiranje ometanja – Newport tvrdi da ometanja poput društvenih medija, e-pošte i poruka na mobitelu mogu ozbiljno ometati duboki rad. Predlaže se izbjegavanje tih distrakcija, primjerice blokiranjem pristupa društvenim medijima tijekom vremenskih blokova.

Rad na izazovima – Newport tvrdi da je rad na izazovima i problemima koji zahtijevaju kreativno razmišljanje ključan za razvijanje navike dubokog rada.

Korištenje tehnologije umjesto da nas ona koristi – Newport predlaže da se tehnologija koristi na način koji podržava duboki rad, primjerice korištenjem aplikacija koje blokiraju distrakcije ili omogućuju organizaciju vremenskih blokova.

“Eat That Frog!”, Brian Tracy

Daje savjete za prioritizaciju zadataka i suočavanje s najtežim zadacima odmah na početku procesa. Naslov knjige potječe iz popularne izreke koja kaže da ako svaki dan pojedete žabu (u ovom slučaju metaforu za najteži ili najneugodniji zadatak), suočit ćete s osjećajem zadovoljstva i motivacije, jer ste izvršili najvažniji zadatak za taj dan.

Tracy u knjizi nudi niz praktičnih strategija za postizanje veće produktivnosti, uključujući:

Prioriteti – Tracy naglašava važnost postavljanja prioriteta i rješavanja najvažnijih zadataka prvo, kako bi se osiguralo da se najvažniji zadaci obavljaju na vrijeme.

Planiranje – Tracy potiče čitatelje da svaki dan planiraju svoje zadatke i aktivnosti kako bi se osiguralo da se vrijeme koristi na najučinkovitiji način.

Izbjegavanje ometanja – Tracy naglašava važnost izbjegavanja ometanja kao što su društvene mreže, e-pošta i drugi distraktori, kako bi se osigurala maksimalna koncentracija i fokusiranje na zadatak.

Vježbanje samodiscipline – Tracy ističe da je samodisciplina ključna za postizanje visoke produktivnosti i postizanje ciljeva, te nudi strategije za razvoj ove vještine.

Kontinuirano učenje – Tracy potiče čitatelje da se neprestano uče i razvijaju svoje vještine i znanje kako bi ostali relevantni i uspješni.

Slični članci