Kako kreirati plan za produktivniji tjedan

Sadržaj članka

Podijeli

Svaki početak tjedna sa sobom nosi nove izazove i zadatke koji ukoliko ih ne riješite na vrijeme, prijete da će se pretvoriti u nagomilane obveze koje samo odgađate, a dok brinete o njima ne radite ništa konkretno. One vas blokiraju u kreiranju i ostvarivanju novih planova, a vaše nezadovoljstvo raste. Ponedjeljak može biti još nesnosniji ukoliko već imate cijeli niz zadataka na vašoj to do listi i nemate ideju odakle početi.

Tajna spašavanja vašeg tjedna može se kriti u svega nekoliko savjeta i trikova koje možete izvaditi iz svoje torbe za produktivnost kada su najteži zadaci pred vama. Ovih nekoliko savjeta za poboljšanje vašeg fokusa i produktivnosti mogu vam pomoći da se vratite na pravi put, neovisno o tome radite li od kuće ili u uredu.

FOTO: Unsplash

Lijepi jutarnji rituali

Kao što je ukusniji ručak kada s pažnjom postavite stol i dekorirate ga kao da riječ o posebnoj prilici, tako vam i početak dana može biti ugodniji ako si priuštite male užitke prije nego zaronite u gomilu obveza. Popijte kavu ili čaj iz omiljene šalice, pustite opuštajuću glazbu ili neki energični hit iz mladosti, pripremite doručak koji volite i namirišite se parfemom koji podiže raspoloženje. Vidjet ćete kako takva jutra uistinu čine razliku i pune vas poletnom energijom. Večer prije iz ormara izvadite odjevnu kombinaciju koja će vas čekati pokraj kreveta. Neka to uvijek bude ona odjeća u kojoj se osjećate dobro. Probudite se barem dva sata prije nego što počnete s poslom kako ne biste jutro počeli u stresu i jurnjavi. Ukoliko još možete u svoj raspored ubaciti jutarnju tjelovježbu, savršeno. To će vam ubrzati krvotok i učiniti da se osjećate bolje i mislite brže.

FOTO: Unsplash

Fokus na svaki pojedinačni zadatak

Ponekad se može činiti da od šume ne vidite drvo i tada je teško razmrsiti kaos u kojem ste se našli. Zato je važno fokusirati se na jedan po jedan zadatak. Također, dobar je trik da prvo odradite ono što najmanje volite raditi ili što vam najteže ide pa onda rješavate ostale zadatke u kojima ćete zaista uživati. Znate onu „prvo progutaj najveću žabu“? To pravilo je stvarno učinkovito.

Davno sam pročitala da kada se posao nagomila, naš mozak nas potiče da se uhvatimo u koštac s više zadataka odjednom. No, umjesto da nam pomogne da obavimo sve zadatke, naša produktivnost pada za čak 40%. Dakle, što više pokušavate obavljati više zadataka istovremeno, to ćete biti lošiji u tome.

Čak i ako imate mnoštvo zadataka koji zahtijevaju vašu pozornost, počnite tako da se usredotočite na jednu stvar i dovršite je prije nego prijeđete na sljedeću. Vidjet ćete koliko ćete stvari riješiti i na kraju tjedna neće ostati gotovo ništa od te silne gomile zadataka koji su vas gušili.

FOTO: Pexels

Kratak predah je važan

Postoji nekoliko tehnika i principa koje nas doslovno tjeraju da napravimo pauzu na vrijeme, ali i da naše pauze ne traju predugo. Od svih mi je omiljena Pomodoro tehnika. Traži od vas da izmjenjujete fokusirane radne sesije s kratkim pauzama. Zato radite 25 minuta, a zatim napravite pauzu od 5 minuta. Radi li to? Apsolutno. Mnogi ljudi kunu se u ovu metodu za borbu protiv odugovlačenja i otklanjanje mentalnog umora. Možete uzmeti dužu pauzu od 15 do 20 minuta kako biste se nagradili nakon što uspješno završite 4 pomodora – 4 sesije usredotočenog rada.

FOTO: Pexels

Naučite reći „ne“

Kada smo novi u nekom poslu, najčešće prihvaćamo sve zadatke koji su naši i tuđi, samo kako bismo se dokazali i kako bismo što više toga naučili. Bojimo se odbiti zadatak i ne znamo kako to lijepo sročiti. No, iskustvo me naučilo da je bolje uzeti manje obveza na sebe, riješiti ih kvalitetno, a onda preći na druge. Ovako stalno multitaskate i krajnji rezultat su površno odrađeni zadaci, što može prenijeti radnim kolegama, ali i nadređenima pogrešnu sliku o vama. Uglavnom da ili niste dorasli zadacima ili da ste površni. A to nikako ne želite.

Biti produktivan počinje učenjem da kažete ne svemu što vam nije prioritet i što vam ne pomaže da ostvarite svoje ciljeve. U početku to može biti teško, ali kada se kvalitetno posvetite zadacima i predate savršeno odrađen projekt, onda ćete i sebi i drugima pokazati kako se to radi.

Mali ciljevi

Mnogima je san postići uspjeh u karijeri, biti osoba koja donosi odluke i koju se pita za mišljenje. Ipak, te stvari ne dolaze preko noći (ne pričamo o fenomenu „uhljeba“, nepotizmu i kronizmu jer ova pravila, u tom slučaju, ne vrijede).

Umjesto da pokušavate riješiti sve odjednom, pokušajte smanjiti svoje zadatke na manje, realne ciljeve. Manje ciljeve lakše je postići. Čine cijeli proces puno manje stresnim.

Prije nego što sjednete za radni stol, napravite popis zadataka koje morate obaviti. Odaberite prvi zadatak, a zatim ga podijelite na manje, lako ostvarive zadatke.

Raščlanite nadolazeći tjedan po danima, a radne dane po satu. Produktivan dan vodi do produktivnog tjedna. To će vam pomoći da ostanete na pravom putu i uživate kada prekrižite stvari nakon što ih završite.

FOTO. Pexels

Uklonite iz svoje blizine sve što vas ometa

Aplikacije koje vam javljaju notifikacije, od emaila preko Instagrama i Facebooka. Sve to utječe na vašu produktivnost. Sigurno ste ponekad pogledali što vam se to pojavilo na ekranu i potpuno skrenuli fokus s onoga što radite te izgubili minute i minute u bespućima interneta. Zato ugasite notifikacije, poruke i ostale oblike distrakcije. Svedite konverzaciju s kolegama na minumum i ostavite to za pauzu. Vidjet ćete koliko će porasti vaša produktivnost, a i osjećat će se bolje kada vam mozak ne bude u kaosu od raznih utjecaja sa strane. Za produktivnost je najvažniji fokus, zato si ne otežavajte.

 Možete voditi i dnevnik svojih zapažanja što se sve promijenilo otkako ste se posvetili produktivnosti te prilagodite ove trikove svojoj rutini i radnim navikama onako kako vam najviše odgovara.

Slični članci