Gastro trendovi 2023: Zdrava prehrana i ekonomičnost obilježit će godinu pred nama

Sadržaj članka

Podijeli

Iako je nedvojbeno najveća vijest o hrani prošle godine bila povećanje cijena namirnica, to će bez sumnje imati posljedice i u 2023. Također je došlo do popularizacije proizvoda biljnog podrijetla te smanjenja bacanja hrane, što je pozitivna posljedica poskupljenja i ekonomskih kretanja.

Ovo bi mogla biti godina u kojoj ćemo konačno vidjeti etično uzgojeno meso na tržištu i dobiti pristojan veganski ili riblji sendvič, ali ćemo i više vremena posvetiti osviještenom planiranju obroka kako bismo jeli kvalitetnije, a što manje bacali hranu.

FOTO: Unsplash

Ekonomična prehrana

Iako cijene hrane neće rasti stopom kao 2022. godine koja je, iznosila čak 12 posto, nastavit će rasti iznad prosječnih stopa, prema najavama ekonomskih stručnjaka. To znači da više ljudi štedi novac pripremajući vlastite obroke kod kuće, s obzirom na to da jesti vani košta tri puta više.

To također znači da će mnogi tražiti načine za uštedu na namirnicama. Mnogi ljudi, posebno oni s višebrojnim obiteljima, morat će potražiti pristupačne opcije kako bi ostali u proračunu. Jeftini izvori proteina, poput ribljih konzervi, konzerviranog graha i mahunarki, mogli bi postati popularniji, dok bi skuplji komadi mesa mogli otići u drugi plan.

FOTO: Unsplash

Više biljnih opcija

Govoreći o mesu, vjerojatno ćete ga vidjeti manje u trendovskim receptima u ovoj godini. Interes za zdrave alternative je velik. Prodaja hrane biljnog podrijetla rasla je tri puta brže od prodaje bilo koje druge kategorije namirnica. U kategoriji biljnih alternativa mesu, vege hamburgeri su najpopularniji, ali proizvođači uvode i više vege kobasica, pljeskavica, nuggetse i kotlete koji su rađeni od povrća, sira , soje i sl.

Također možemo očekivati ​​više zamjena za drugu hranu životinjskog podrijetla, uključujući mliječne proizvode i jaja.

FOTO: Unsplash

Ekološki osvještena prehrana

Sve više ljudi ne jede samo imajući na umu svoje zdravlje, već i očuvanje okoliša. Postoji još noviji zaokret, koji nazivaju regenivore dijeta“, koji ne uključuje samo zdravu i održivu prehranu, već zapravo pomaže u obnavljanju ekosustava podupiranjem praksi kao što su regenerativna poljoprivreda i ponovna uporaba ili “upcycling” hrane koja je prethodno odbačena u procesu proizvodnje. Ljudi pokušavaju smanjiti bacanje hrane pomoću strategija planiranja obroka.

FOTO: Pexels

Hrana za poboljšanje raspoloženja

Zanimanje za funkcionalnu hranu i pića ostaje snažno, a dok je naglasak bio na imunitetu nakon pandemije, sada postoji i interes za hranu za dobro raspoloženje koja pomaže u borbi protiv depresije, demencije i podržava zdravlje mozga.

Omega-3 masne kiseline EPA i DHA sve su više tražene jer se pokazalo da utječu na simptome poremećaja raspoloženja. Očekujte čuti puno o prirodnim nootropima, tvarima koje poboljšavaju kognitivno funkcioniranje, poput L-teanina u zelenom čaju, ginsenga, gljive lavlje grive i gingko bilobe.

FOTO: Pexels

Više mocktaila

Manje ljudi pije alkohol, a oni koji piju ga u zaista malim količinama. Ljudi traže načine za slavlje i zabavu bez redovitog pijenja kao prije i s manje kalorija.

Bezalkoholno vino može imati samo 9 kalorija po čaši, dok lagano vino može imati 73 kalorije, a većina vina sadrži oko 109 do 120 kalorija, prema My Food Data. Ograničavanje alkohola smanjuje rizik od zdravstvenih problema povezanih s alkoholom.

FOTO: Pexels

Hrana za zdravlje crijeva

Ljudi su zainteresirani za brigu o zdravlju svojih crijeva, iako još uvijek postoji puno pitanja oko toga koja je hrana najbolja i treba li uzimati dodatke prehrani. Namirnice koje podržavaju zdravlje crijeva, a nazivaju se probiotici, uključuju jogurt, kefir, kimchi, kiseli kupus, fermentirane sireve, tempeh, miso, kombuchu i ukiseljeno povrće. Probiotici se dodaju hrani, posebno pićima. Prebiotici i postbiotici također će imati veliku važnost kako se bude više učilo o potrebnim nutrijentima za održavanje zdravlja crijeva, ali i u anti-age

FOTO: Unsplash

Prirodni zaslađivači

Ljudi i dalje vode rat protiv šećera, ali sada s više svijesti da umjetni zaslađivači sami po sebi nisu bez rizika, sve se više okreću prirodnim zaslađivačima. Prirodni zaslađivači mogu uključivati ​​javorov sirup, kokosov šećer, voćne sokove, med… Predviđa se da će datulje i proizvodi napravljeni od njih biti posebno popularni, zahvaljujući viralnom TikTok videu iz 2022. koji je pokazao kako ih koristiti za izradu zdravih slatkiša u stilu čokoladice. Možete pronaći šećer od datulja, sirup od datulja i razne proizvode zaslađene datuljama, od peciva do umaka.

Zdravs prehrana je gastro trend broj jedan u 2023.
FOTO: Pexels
Slični članci